HOME |



Friday, August 31, 2012

When in Rome, do as Romans do

 Ali drugače - if you are in Rome, live in the Roman way; if you are elsewhere, live as they do there.

Ena izmed stvari, ki paše v ta kontekst, se mi je posrečila čisto po naključju - kolo, brez katerega si Danci življenja sploh ne morejo predstavljati, me je čakalo v Kopenhagnu, še preden sem prišla "domov". 

Ne samo, da je metro drag. Kopenhagen je perfect mesto za kolesarjenje! Kolesarske steze vsepovsod, še upgrade-an body language, ko se kolesari, posebni "žlebovi" za kolesa na stopniščih, mini semaforji za kolesarje - you name it, vse je tu :)

Prepovedana vožnja dveh na enem kolesu, kazni, če se ponoči pelješ brez luči, kolo je v Kopenhagnu res a must. In ko se na svojem črnem kolesu s košarico čez park odpravim v center mesta ali na faks, se res počutim kot Danka. Dokler me pravi Danci, ki kolesarijo res hitro, ne začnejo prehitevati ali pa se odločim, da ne bom šla čisto "normalno" hitro :)

Tule je en res fin video o kulturi danskega kolesarjenja:



Všeč sta mi še posebno dve izjavi:

You have a Green Wave adjusted for the speed of the bicycle instead of to the speed of a car. So we have, for example, a stretch where you can pass. If you travel at 20 kilometers per hour, then you can pass. I think it's 14 traffic lights. They'll all be green for you. [7:38]

Wherever they're doing construction, road construction, they always drop down these temporary asphalt ramps, so that... Even if it's just working on it for half a day, or a couple hours, you never have a curb where you approach. There always will be a transition. [7:54]

Ampak Danska in Kopenhagen nista only about cycling. Veliko bom še spoznala, zanimiva pa je tudi hrana. Tega, da je dražja kot v Sloveniji ali dijonskem delu Francije, mi najbrž ni treba poudarjati. Zanimivo pa je, da belega kruha tu skoraj ne najdeš. Tako za zajtrk pogosto jem ržen polnozrnat kruh, če se mi že ne da pripraviti smoothija. Slišala pa sem, da Danci pojejo veliko solat, tako da sem si danes, ko sem pripravljala kosilo samo zase, pripravil solato.

Rdeča paprika, korenje, feta in bazilika, začinjeno s soljo in dobro mero popra. Mnjam!



Integration week se je sicer končal, jaz pa imam vendar podaljšan vikend brez faksa v ponedeljek. Juhuhu! Let's go around this fantastic city!

No comments:

Post a Comment