HOME |



Sunday, October 3, 2010

Čudovit jesenski dan, super energija za študij. Ker imam jutri nemški kolokvij, sem zjutraj ponavljala razne besede (hehe, čeprav spielen [špilen] lahko dobesedno prevedemo v "slovenščino" kot "špilati", glagol "traumen" ni povezan s travmami, ampak pomeni sanjati. Je vseeno kakšna povezava med dvema?), potem sem pa napolnila baterijo računalnika in se odpravila v park pri Maretu. Mislim, da je bil to en izmed najboljših študijev v zadnjem času. Sonce (tako toplo, da sem bila v kratkih rokavih!!), divji kostanji, še vedno bogato košati, kljub temu, da je na travi cela listnata odeja. Vsake toliko je z vetrom padel na tla kostanj, ko pa je veter zares zapihal, pa je bil občutek skoraj boljši kot ob valovanju morja :) Ambient odličen. Prav tako odlično pa je bilo branje Herodotovih zapisov za predmet uvod v politično teorijo. Odličen slog pisanja, prav nič prezahteven, zanimiv način predstavljanja idej.

Zanimiva je zgodba o Deiocesu (mogoče je prevedeno slovensko ime drugačno), prvemu kralju Medesa (enako velja za ime kot pri Deiocesu). Želel je postati vladar, bolj tiran kot ne, zato je dobro pretehtal možnosti in naredil sledeče. Živel je v obdobju, ko ni bilo nobenih uradnih zakonov. Deioces pa je bil znan kot odločen in pravičen človek, zato so njegovi sovaščani vedno pogosteje hodili k njemu, da je sodil o različnih sporih. Ker je bil pravičen in pošten, so ga ljudje imeli radi in so ga slavili. Glas o njem je kmalu segel v sosednje vasi, kjer je vladalo veliko nezadovoljstvo - odločitve v sporih so bile v njihovih vaseh nepravične. Tako so k Deiocesu pričeli hoditi tudi ljudje iz drugih vasi, on pa je še naprej sodil pravično in pošteno. Vsi so ga imeli radi in postal je zelo pomemben. Nekega dne pa se je odločil (seveda je to že vnaprej pošteno premislil) in povedal ljudstvu, da ne bo več njihov sodnik. Namesto da bi se ukvarjal s seboj, svoj dragoceni čas zapravlja za reševanje problemov ostalih, od tega pa sam nima nobenega dobička. V vaseh je zopet zavladalo obdobje brez zakonov, ljudje, navajeni na odlične sodbe Deiocesa, pa niso vedeli, na koga naj se obrnejo. Kmalu so prišli do zaključka, da potrebujejo kralja, ki bo urejal njihove spore in življenja. Ampak koga izbrati? -- Deiocesa, koga pa. Njemu so zaupali, imeli so ga radi, želeli so, da bi bil on njihov kralj. 

Pretkan je bil Deioces. Tudi nadaljevanje zgodbe, kako je vladal, je precej zanimivo in Herodotove zgodbe priporočam v branje. Čisto tako, za mimogrede. Na Sciences Po pa bomo na to pogledali še z drugega vidika - kako se je razvijalo vladanje in pomen pravice skozi zgodovino. Veselim se že naslednjega branja :) Ko človek pride do trenutka, ko uživa v tem, kar dela, čeprav je to obveznost, se res dobro počuti. Opažam pa, da je samo odvisno, kako pristopim k stvari. Literaturo sem začela prebirati dovolj kmalu in imam čas, da uživam ob branju. Včasih pa mi ne znese in samo na hitro preberem obnovo na Wikipediji ali kakšnem drugem "površnem" viru. Ni težave, sledim uri in morda nihče ne opazi, da nisem prebrala besedil, ki bi jih morala. Vendar pa to še kako opazim sama. Ne le, da je v moji glavi samo neka zabrisana slika vsebine, ampak se niti ne morem vključiti v debato z dobrimi argumenti, saj besedilo premalo natančno poznam. In vidim, da sem samo jaz na slabšem. Čisto na začetku študija so nam povedali, da nam vse naloge, ki nam jih dajo, dajo z namenom, da se nekaj naučimo, da nekaj spoznamo, da o nečem premislimo. Če bi potrebovali vedeti samo eno stran obnove, ne bi želeli, da beremo 60 strani dolgo besedilo. Gre za naš napredek, gre za naše razmišljanje, zato se res splača korektno narediti dane naloge. Konec koncev - učimo se zase, ne za druge. (Kar ne pomeni, da mi nikoli ne bo več zmanjkalo časa za pripravo na debate. Ampak to je druga zgodba :D)

Utrinek: V parku danes se je na klopco blizu mene usedel starejši par s psom. Ko je gospa psu v francoščini poskušala dopovedati, naj se usede tudi on, je trajalo kar nekaj časa. Moja prva misel je bila, da pes itak ne zna francosko. Ko se je na koncu le usedel, sem se tudi jaz spomnila, da je ta pes najbrž "Francoz" :D

Lep začetek novega tedna :) In dober začetek študijskega leta! Bonne chance!

No comments:

Post a Comment